BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER MILFORDS WAY AB
PERSONUPPGIFTSPOLICY
1 Hur hanterar vi dina personuppgifter?
För oss på Milfords Way AB är din integritet av största vikt och det är därför väsentligt att du som hyresgäst i någon av fastigheterna vi förvaltar känner dig trygg med att vi behandlar dina personuppgifter på ett säkert och korrekt sätt och att du är informerad om hur vi behandlar dina personuppgifter.
I denna personuppgiftspolicy hittar du information om hur vi samlar in och hur vi hanterar dina personuppgifter, för vilket ändamål vi hanterar personuppgifterna och hur länge vi sparar uppgifterna samt vilka rättigheter du har som registrerad hos Milfords Way AB eller hos någon av våra kunder.
2 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all slags information som direkt eller indirekt (det vill säga via annan information) kan hänföras till dig som fysisk person. De mest självklara exemplen är namn och personnummer, men även bilder, ljudupptagningar, lägenhetsnummer eller din dators IP-adress räknas som personuppgifter.
Att behandla personuppgifter innebär att en eller flera åtgärder utförs; såsom insamling, lagring, läsning, bearbetning eller överföring av uppgifterna.
3 Vem är ansvarig för de personuppgifter vi behandlar?
För dig som är hyresgäst är din hyresvärd personuppgiftsansvarig för de uppgifter vi har om dig och för den behandling som beskrivs nedan. Milfords Way AB är personuppgiftsbiträde de samarbetspartners vi anlitar är underbiträden. Vår hantering av personuppgifter följer gällande dataskyddslagstiftning. Har du frågor kring integritet och personuppgifter så är du alltid välkommen att kontakta Milfords Way AB, se kontaktuppgifter på vår hemsida, www.milfordsway.se.
4 Vilken information behandlar vi?
Nedan beskrivs vilka personuppgifter vi hanterar där fysiska personer förekommer i våra register samt hur vi behandlar uppgifterna.
4.1 Ekonomisk och teknisk förvaltning
Milfords Way AB erbjuder tjänster inom ekonomisk förvaltning (inklusive hyresavisering) och teknisk förvaltning (uthyrning av lägenheter och lokaler, besiktningar, felanmälningar, nyckelhanteringar med mera). Inom ramen för ett hyresförhållande är det främst personuppgifter för kontaktpersoner och hyresgäster (som är enskild firma eller privatperson) som vi behandlar för hyresvärdens räkning.Om du söker lägenhet eller lokal hos någon av våra kunder sparar vi de uppgifter du lämnar till oss i ett år. Innan vi tecknar ett hyresavtal inhämtar vi även en kreditupplysning för att säkerställa att det finns ekonomiska förutsättningar att erlägga hyra för lokalen/lägenheten.
I dessa situationer hanteras bland annat följande personuppgifter om hyresgästen, eller kontaktperson till hyresgästen.